niedziela, 12 lutego 2017

Zupa cebulowa z grzankami z serem

Kiedy pierwszy raz ją jadłam nie sądziłam, że wpisze się w moje ulubione zupy. Do dziś przygotowuję ją w sezonie jesienno zimowym i podaję z klasycznymi bądź serowymi grzankami które muszą być dobrze wypieczone :D Moja córka nazywa ją zupą dla leniwych i poniekąd przyznaję jej rację jak to przy zupach bywa nie jest pracochłonna ;) 


Zupa cebulowa z grzankami z serem 

Składniki:
4 duże cebule
2 ząbki czosnku
700 ml bulionu drobiowo warzywnego lub warzywnego
1 łyżka masła
sól, pieprz
tymianek

grzanki:
bułki grahamki
masło
żółty ser np mazdamer

Przygotowanie:
Cebule i czosnek obieramy cebulę kroimy w cieniutkie talarki, czosnek drobno siekamy
W szerokim rondlu bądź garnku roztapiamy masło, wrzucamy cebulę, solimy i podduszamy mieszając by nie przywarła, dodajemy czosnek - podduszamy. Zalewamy gorącym bulionem o gotujemy do miękkości cebuli. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i tymiankiem.
Bułki kroimy na kromki, smarujemy masłem. Przekładamy na rozgrzaną patelnie masłem do dołu, oprószamy tartym serem, przykrywamy i podpiekamy do roztopienia sera.
Zupę podajemy z grzankami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz