czwartek, 19 stycznia 2017

Jogurtowy torcik na dzień Babci i Dziadzia

Ten wyjątkowy dzień już tuż tuż... Sama niestety nie mam ani Babci ani Dziadka których mogłabym porozpieszczać takimi smakołykami jednak moja córeczka ma to szczęście, że jest rozpieszczaną wnusią... Bo przecież pamiętajmy, że od rozpieszczania są Dziadkowie i Babcie ;) i nim do tego dojrzałam emocjonalnie stoczyłam niejedną batalię z Dziadziem mojej córci - efekt ... zgadnijcie ;) Bo Dziadzia to ona ma najukochańszego :) Ale starczy tej prywaty. Zapraszam Was na banalnie prosty ale jakże efektowny torcik jogurtowy... A wszystkim Babcią i Dziadkom w tym miejscu chciałyśmy życzyć dużo zdrówka i radości z tych najcenniejszych wnucząt :) 


Jogurtowy torcik na Dzień Babci i Dziadka 

Składniki:
7 okrągłych biszkoptów 
2 duże jogurty naturalne (łącznie około 750 g)
2 galaretki np cytrynowe
2 łyżeczki żelatyny do deserów
kakao
czekoladowe pałeczki i kulki do dekoracji
listki świeżej mięty 

Przygotowanie:
W 250 ml wrzącej wody rozrabiamy 2 galaretki - zostawiamy do wystygnięcia co pewien czas mieszając (ma być lekko tężejąca). W 50 ml gorącej wody rozrabiamy żelatynę, studzimy, wlewamy do galaretki i mieszamy.  Jogurty przekładamy do miski, miksujemy kilka chwil dodając galaretkę - miksujemy do połączenia. Dno małej tortownicy (18 cm) wykładamy papierem, układamy biszkopty i zalewamy masą jogurtową (biszkopty wypłyną do góry, będą całe pokryte masą), wstawiamy do lodówki na 30 minut po czym oprószamy obficie kakaem. Torcik wstawiam do lodówki do całkowitego stężenia.
Przed podaniem dekorujemy czekoladowymi elementami i listkami mięty.  






5 komentarzy: