czwartek, 28 lipca 2016

Spaghetti z bobem

O tym, że jestem miłośniczką dań makaronowych pisałam już niejednokrotnie jednak tym razem chciała zaprosić Was na coś wyjątkowego. Bób ... sezon krótki ale obfity - lubicie ? :) Pokuście się i przygotujcie. To spaghetti cieszy się ogromnym powodzeniem, niby proste ale jakże niebagatelne .... Do jego podania polecam ser żółty Aldamer, u mnie oczywiście MOŃKI, który świetnie się wkomponował w danie :)

Spaghetti z bobem


Składniki:

300-350 g bobu
1 młoda mała pora - jasna część
3 ząbki czosnku
1/2 papryki czerwonej
180 g makaronu spaghetti
oliwa
sól i pieprz do smaku


Przygotowanie:

Czosnek obieramy i siekamy w plasterki, porę kroimy w cieniutkie talarki. Na rozgrzaną oliwę wrzucamy całość i podsmażamy chwile dodając pokrojoną w drobną kostkę czerwoną paprykę - całość podsmażamy 1-2 minuty by czosnek się nie przypalił gdyż będzie wówczas gorzki. 


Ugotowany w osolonej wodzie bób obieramy, wrzucamy na patelni i całość przesmażamy kolejne 2-3 minuty.



Następnie do bobu dodajemy ugotowany al dente makaron spaghetti, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, skrapiamy oliwą i mieszamy.

Podajemy oprószając startym serem Aldamer MOŃKI


1 komentarz:

  1. Trafiłam na ten przepis bo szukałam właśnie czegoś z bobem, którego sobie trochę zamroziłam i przyznaję że bardzo mi się spodobał. Lubię takie proste dania z makaronem, szczególnie że teraz makaron może być trochę zdrowszy jak kupimy jakiś pełnoziarnisty, razowy albo chociażby czaniecki z błonnikiem owsianym. Do tego trochę warzywa i mamy smaczny i zdrowy obiad

    OdpowiedzUsuń