środa, 20 kwietnia 2016

Słodkie środy - Sernik na zimno z niespodzianką

Wiosna w pełni, a co za tym idzie zaczynają się pojawiać straganiki z truskawkami. Uwielbiam tę porę roku kiedy przechadzając się po parku można napotkać takie pyszności :) Dodatkowo nie da się ukryć, że moja córeczka uwielbia tę soczystą czerwień owoców. Dziś pokusiłam się o przygotowanie czegoś słodkiego dla najbliższych z racji mojego małego święta - o tak, świętowanie na słodko to podstawa. Przygotowałam serniczek na zimno w którym ukryłam pyszne ciepłe lody w czekoladzie. Jaki efekt? Przekonajcie się sami :) 

Sernik na zimno z niespodzianką




SKŁADNIKI:

1 kg sera twarogowego (wiadereczko)
3-4 galaretki cytrynowe
3 galaretki truskawkowe
20 szt zimnych lodów w czekoladzie (ala ptasie mleczko - stożki)
150-200 g truskawek 
19-20 okrągłych biszkoptów

PRZYGOTOWANIE:

Dno tortownicy wykładamy biszkoptami, na każdym z biszkoptów układamy niespodziankę w postaci zimnych lodów w czekoladzie. 
W 300 ml wrzącej wody rozrabiamy żółte galaretki - studzimy. Zimne galaretki wlewamy do sera i miksujemy. Masę serową wykładamy pomiędzy słodkie niespodzianki na biszkoptach. Na wierzch układamy truskawki. 



Wkładamy do lodówki do zastygnięcia. 
W 1 l wrzącej wody rozpuszczamy czerwone galaretki. Kiedy zacznie tężeć przekładamy na masę serową. Wkładamy do lodówki na kilka godzin do całkowitego zastygnięcia. 
Dekorujemy wg uznania. 



3 komentarze: