piątek, 8 kwietnia 2016

Sałatka śledziowa ze śliwką

Śledź i wszelakie dania z jego składnikiem zazwyczaj kojarzą nam się ze śmietaną, majonezem bądź olejem czy oliwą dlatego dziś chciałam podzielić się z Wami moją ulubioną kompozycją smaków. Suszone śliwki bo o nich pobocznie mowa świetnie skomponowały się ze śledziem podanym na sałacie. Dla podkreślenie smaku całość przyprawiłam szczyptą mieszanki płatków pomidorów, czosnku niedźwiedziego i czarnuszki. Skusilibyście się na taką sałatkę ?

Sałatka śledziowa ze śliwką


SKŁADNIKI:

2 płaty śledziowe (u mnie z suszonymi pomidorami)
6-8 liści sałaty ozdobnej
6 suszonych śliwek kalifornijskich
płatki suszonych pomidorów
czosnek niedźwiedzi
czarnuszka


PRZYGOTOWANIE:

Sałatę płuczemy, osuszamy i szarpiemy na mniejsze kąski - układamy na półmisku.
Filety śledziowe (u mnie w zalewie z ususzonymi pomidorami ale te z czosnkiem również będą idealne) kroimy w plastry bądź większą kostkę, układamy na sałacie. Suszone śliwki kalifornijskie kroimy w plastry i posypujemy na wierzchu. Całość doprawiamy szczyptami płatków pomidorów z czosnkiem niedźwiedzim i czarnuszką.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz