sobota, 13 lutego 2016

Flaczki drobiowo - wołowe

Domowe flaczki to rozgrzewająca zupa, która idealnie sprawdza się na rodzinne imprezy. W moim domu nigdy się ich nie przygotowywało, zawsze przyjeżdżały od babci.... Jednak tym razem postanowiłam skusić się i przygotować je dla rodziny. Mój tato, brat i szwagier przepadają za takimi daniami więc dla nich skusiłam się i ugotowałam. Mogę rzec, że nie ma nic prostszego. 


Flaczki drobiowo - wołowe


SKŁADNIKI:

1 udko z kurczaka bez skóry
400 g polędwiczek drobiowych
1 - 2 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
500 g wołowych flaków
2 łyżki przyprawy do flaków
sól i pieprz
czosnek granulowany
majeranek


PRZYGOTOWANIE:

Do garnka przekładamy udko z polędwiczkami, dodajemy obrane warzywa, zalewamy wodą, solimy i gotujemy bulion. 
Do drugiego garnka przekładamy wypłukane flaki, obgotowujemy przez 30 minut, odcedzamy, zalewamy świeżą wodą i gotujemy kolejne 30- 40 minut - solimy. 
Z bulionu wyciągamy mięso i warzywa. 
Z udka obieramy mięso i wraz z polewaczkami kroimy w paseczki, warzywa w kostkę. 
Do bulionu przekładamy mięso, warzywa i ugotowane flaki. Całość doprawiamy przyprawą do flaków, czosnkiem oraz majerankiem, pieprzem i solą.
 Gotujemy całość przez 20-25 minut. 




2 komentarze:

  1. Nie jadłam bo uważałam, że są nie dobre. Ale w końcu muszę się do nich przekonać. Takie domowe najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu tak uważa. To danie które z pewnością ma tylu samu zwolenników co przeciwników ;) ale połączenie drobiowej wersji z wołową jest strzałem w dziesiątkę, polecam :)

      Usuń