niedziela, 10 stycznia 2016

Kluski z serem

Ktoś pamięta taki obiad ? Mi on przypomina wakacje w Bieszczadach.... Co roku wraz z moim rodzeństwem i kuzynostwem właśnie tam spędzaliśmy wakacje :) Babcia i ciocia najczęściej przygotowywały kluski z serem i skwarkami dla całej naszej rozbrykanej ferajny. Moja córcia już niestety nie będzie miała okazji przeżyć tak fantastycznych chwil w tamtym miejscu ale z pewnością smak chociaż w namiastce zostanie jej przekazany. A Wy macie swoje takie wakacyjne wspomnienia w smakach ? :) 



Kluski z serem



SKŁADNIKI:

kluski
2 szklanki mąki pszennej + do podsypania
około 3/4 szklanki ciepłej wody
1 łyżka oliwy z oliwek
sól

dodatkowo
1 cebula
2 łyżki masła
200 g twarogu białego wiejskiego
sól i pieprz do smaku 


PRZYGOTOWANIE

Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy sól, oliwę i ciepłą wodę i zagniatamy ciasto.
 Ciasto wałkujemy na placek o grubości około 3 mm, kroimy na paski, a te z kolei 
na kluski o grubości 3-4 mm. 


Kluski wrzucamy na gotującą osoloną wodę z dodatkiem oliwy i gotujemy przez około 4 -5 minuty od wypłynięcia, odcedzamy i przepłukujemy zimna wodą. 
Kluski przekładamy do miski. 
Cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę, szklimy ja do zarumienienia na maśle. 



Do klusek dodajemy cebulę, wkruszamy biały wiejski ser, doprawiamy  do smaku
solą i pieprzem - mieszamy. 
Smacznego.

5 komentarzy:

  1. Domowe kluseczki super pomysł. Z serem to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wasze wspomnienie z wakacji,a mój smak dzieciństwa:)niby nic,a smakuje wyśmienicie:)))ja sobie czasem przygotowuję takie i polewam przysmażoną na maśle cebulką,zamiast skwarek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. dawno nie jadłam :) u mnie w domu robi się je trochę inaczej.Bez cebuli a z skwarkami.Nigdy za nimi nie przepadałam więc zamiast skwarek podsmażałam na patelni kawałek kiełbaski i dodawałam do klusek

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie dania. U mnie zwykle bez cebuli, za to z podsmażoną kiełbasą :)

    OdpowiedzUsuń