środa, 29 lipca 2015

Słodkie środy - Domowy waniliowy budyń z czekoladą i malinami

Dzisiaj chciałam Was zabrać do moich smaków dzieciństwa. Tak się składa, że przepis którym dziele się z Wami pochodzi z zeszytu mojej Mamci ... Takich przepisów można u mnie znaleźć wiele, a każdy z nich niesie swoją historię i mam do nich wielki sentyment. 
Jak już wspomniałam smak dzieciństwa. Pewnie każdy z nas ma takowe wspomnienie. U mnie na pierwszy ogień idą pyszne deserki a jednym z nich jest właśnie domowy budyń. Przepis jest banalnie prosty i zapewniam, że warto samemu przygotować taki domowy budyń niż sięgać po sklepowe gotowce. Budyń podałam z czekoladą i sezonowymi owocami, trafiło na maliny ... 

Domowy waniliowy budyń z czekoladą i malinami 


SKŁADNIK:


900 ml mleka
3 duże żółtka
4 łyżki maki ziemniaczanej
1 łyżka cukru waniliowego (z )prawdziwa wanilia
250-300 g świeżych malin
1 łyżka tartej gorzkiej czekolady
świeża mięta do dekorowania
3 łyżki cukru pudru

PRZYGOTOWANIE:

Do rondla wlewamy 700 ml mleka, zagotowujemy z 3 łyżkami cukru pudru. Pozostałe mleko wlewamy do miski, dodajemy żółtka, cukier waniliowy oraz mąkę - miksujemy. Na gotujące mleko wlewamy zawartość z miski i energicznie mieszamy stale gotując na małym ogniu do uzyskania gęstego budyniu. 
W pucharkach na dnie układamy po 4 maliny, zalewamy gorącym budyniem na który ścieramy gorzką czekoladę, na wierzchu układamy kolejne maliny i dekorujemy świeżą mięta. 
Deser można podawać na gorąco i na zimno.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz