poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Poniedziałkowy "fit" - Sałatka brokułowa z prażonymi ziarnami

To zdecydowanie jedna z moich ulubionych sałatek. Gdy ostatnio postanowiłam ją zrobić to aż sama się zdziwiłam, że jeszcze jej nie ma na Naszym blogu.  Sałatka jest prosta i szybka, a to połączenie brokuła z fetą i prażonymi ziarnami bardzo mi odpowiada. Przepis dostałam kilka lat temu od koleżanki i wielokrotnie przekazywałam go już dalej. 

Sałatka brokułowa z prażonymi ziarnami



SKŁADNIKI:

1 brokuł
200 g sera feta
1 czerwona cebula
1/3 szklanki oliwy z oliwek
sól, pieprz
50 g mieszanki ziaren - Słoneczne Pola 
(słonecznik, sezam i siemię lniane)

 
PRZYGOTOWANIE:

Brokuła dzielimy na małe różyczki i gotujemy 5 minut w lekko osolonym wrzatku. Brokuł ma być chrupiący a nie rozgotowany. Odcedzamy na sitku i przekładamy do miseczki. Ser feta kroimy w kostkę i dodajemy do miski. Czerwoną cebulę kroimy w drobną kostkę, zalewamy oliwą i mieszamy. Dodajemy do cebuli pieprz do smaku i mieszamy to z zawartością miseczki. Całość posypujemy prażonymi ziarenkami i mieszamy.



Standardowo do tej sałatki dodawałam zawsze ziarna słonecznika uprażone uprzednio na suchej patelni, ale tym razem postanowiłam wykorzystać mieszankę z Ziarenkowa, która w swoim składzie ma między innymi słonecznik. Dodatek sezamu i siemienia lnianego jeszcze bardziej wzbogacił smakowo sałatkę i wyszła pyszna. 



Do sałatki użyłam mieszanki prażonych ziaren Słoneczne Pola, którą otrzymałyśmy od firmy Ziarenkowo w ramach współpracy. Skład tej mieszanki to prażony słonecznik, sezam i siemię lniane. 
Ta mieszanka jest moją ulubioną spośród tych trzech, które otrzymałyśmy. Jest ona na tyle uniwersalna, że pasuje do wielu potraw, można ją dodawać zarówno do słodkości jak i sałatek czy dań wytrawnych.


 Pomysł na takie mieszanki prażonych ziaren bardzo mi się podoba, są one przygotowywane bez użycia tłuszczu ani konserwantów. 
To połączenie składników jest w mojej opinii bardzo udane i będę do tej mieszanki wracać niejednokrotnie.



17 komentarzy:

  1. Pyszna sałatka, też ją uwielbiam :-) a ziarenka są także obecne w mojej kuchni, super są :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ziarenkami możemy tworzyć świetne wariację, a sałatka podbija nasze stoły :))

      Usuń
  2. Mmmm ale się do mnie te zielone brokuły uśmiechają! Uwielbiam je, a tu wyglądają szczególnie zachęcająco! Ja oddalam się by delektować się swoją kanapka z pomidorem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy wypróbować ten przepis, myślę że zyska kolejnych fanów
      Pozdrawiamy :)

      Usuń
  3. Podoba mi się taka sałatka :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Myślę, że świetnie sprawdzi się również na kolację :)

      Usuń
  5. Robię podobną sałatkę, tyle, że dodaję do niej sos czosnkowy. Wasza wersja zapowiada się również pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z sosem czosnkowym też świetna wersja :)) Polecamy :)

      Usuń
  6. Też uwielbiam tę sałatkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wielu z nas zdecydowanie sięga po taką pyszność :)

      Usuń
  7. chrupiący słonecznik i mój ulubiony brokuł, wiecie co dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Koniecznie ją wypróbuj, z pewnością zaliczysz ją do ulubionych. U nas gości bardzooo często :))

      Usuń