piątek, 6 czerwca 2014

Barszcz ukraiński na botwince

Kiedy byłam małą dziewczynką nie przepadałam za burakami. Tym samym botwinka nie była dla mnie do przejścia. Do dziś nie wiem dlaczego nie lubiłam tego warzywa ... po prostu, nie i już. Wszystko zmieniło się kiedy zostałam zaproszona na kolację Wigilijną do mojego ówczesnego narzeczonego, zwątpiłam gdy ujrzałam czerwony barszcz ... aby nie podpaść przyszłej teściowej zjadłam go z wielkim apetytem i od tego dnia stał się jedną z moich ulubionych zup.
Tak też kiedy sezon na botwinkę w pełni przygotowuję dla nas barszcz ukraiński z jej dodatkiem. Myślę, że  warto by gościł na naszych stołach.

Barszcz ukraiński na botwince




SKŁADNIKI:

1 porcja rosołowa
2 marchewki
1 pietruszka
2 pęczki botwinki młodej
200 ml soku z buraków
30 dag fasoli jasiek duży
3 ziemniaki
sól i pieprz do smaku  
 PRZYGOTOWANIE:

Fasolę moczymy w wodzie przez minimum 12 godzin - ja namoczyłam ją na noc.
 Z rana gotowałam fasolę przez 30 minut w wodzie w której się moczyła - dolewając około 2 szklanki świeżej. 
Porcję rosołową myjemy, wkładamy do garnka i zalewamy około 2,5l wody - gotujemy przez 10 minut, ściągamy szumowinę.
 Marchew i pietruszkę obieramy kroimy w kostkę dodajemy do wywaru i gotujemy przez 10 minut. Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę, przekładamy do garnka zalewamy wodą, solimy i gotujemy przez kwadrans.
Botwinkę płuczemy siekamy dość drobno i dodajemy do wywaru - gotujemy 5 minut po czym dodajemy fasole i ziemniaki - zalewamy barszczem.
Doprawiamy do smaku solą i pieprzem, zagotowujemy i podajemy,



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz