środa, 7 maja 2014

"Słodkie środy" - Ucierane ciasto z rabarbarem i truskawkami

 Jak co środę u nas słodkości. Skoro sezon rabarbarowy w pełni to pozostajemy w tym klimacie. Dzisiaj będzie słodko i prosto. Ucierane ciasta przede wszystkim sprawdzają się w sezonie owocowym, więc dzisiaj takie ciasto chciałyśmy zaproponować z pysznym rabarbarem i truskawkami. Upiekłam ową słodkość do kawy i na całe szczęście przygotowałam je na południe więc do wieczora jeszcze było ... na drugi dzień zostały tylko wspomnienia ....

Ucierane ciasto z rabarbarem i truskawkami




SKŁADNIKI:

200 g masła
200 g mąki tortowej
½ szklanki cukru
4 jajka
1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
1/3 laski wanilii
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Szczypta soli
20 dag truskawek
1 szt. rabarbaru (około 10 dag)
cukier puder do dekoracji
tłuszcz do wysmarowania blaszki
mąka krupczatka do posypania blaszki 
 PRZYGOTOWANIE:

Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę.
 Następnie dodajemy po jednym jajku stale miksując.
 Kiedy uzyskamy gładką dość puszystą masę dodajemy ziarenka z wanilii, mieszamy. 

Mąkę mieszamy z mąką ziemniaczaną, solą i proszkiem do pieczenia. 
Suche składniki dodajemy po łyżce do masy stale miksując. 

Uzyskujemy dość gęste ciasto. 

Rabarbar obieramy, kroimy w plasterki. 
Truskawki płuczemy i kroimy w ćwiartki. 
Formę do tarty smarujemy tłuszczem (miałam masło) oprószamy mąką krupczatką. Ciasto wylewamy na blaszkę, układamy truskawki i rabarbar. 

Pieczemy w nagrzanym do 170 stopni piekarniku przez około 40-45 minut. 
Podajemy posypując cukrem pudrem.




6 komentarzy:

  1. Wiosenna klasyka :) Przypomina mi ciasta, które w dzieciństwie piekła moja mama :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pysznie! Rabarbaru jeszcze w tym roku nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie trzeba takie upiec i nacieszyć się jego smakiem :)

      Usuń
  3. Ja też jeszcze nie jadłam w tym roku ciasta z rabarbarem..i trza to nadrobić..muszę takie ciacho zrobić..tylko , że bez truskawek..jeszcze nie mam swoich..a kupować w sklepie nie kupuję..nie mam przekonania do takich truskawek..

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie nadrób tę zaległość - ciasto z rabarbarem obowiązkowe w tym sezonie :D
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń