wtorek, 19 listopada 2013

Wątróbka z jabłkiem i cebulką

Dzisiejsze danie ma chyba tyle samo zwolenników co przeciwników. Znam dużo osób którzy za wątróbką przepadają i takich którzy do ust jej nie wezmą. Ja jestem gdzieś po środku, nie przepadam ale jak jest dobrze i fajnie przyrządzona to mi smakuje.  Może się to wydać trochę dziwne, że dodaje taki przepis jednak tak przyrządzona wątróbka właśnie mi smakuje i to nawet bardzo. Jest delikatna, a dodatek cebuli i jabłka bardzo do niej pasuje nadając temu daniu ciekawy smak.

Wątróbka z jabłkiem i cebulką



    SKŁADNIKI:

    400 g wątróbki drobiowej
    1 duża cebula
    1 jabłko
    szklanka mleka
    sól
    pieprz
    olej do smażenia
      Wątróbkę myjemy i kroimy na mniejsze kawałki, następnie przekładamy do miseczki i zalewamy mlekiem. Wstawiamy na ok 2 godziny do lodówki.
       

       Cebulę i jabłko obieramy i kroimy w kosteczkę. Na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju i podsmażamy na nim cebulę z jabłkiem, doprawiając lekko solą i pieprzem. 

       Cebulę z jabłkiem ściągamy z patelni, a na nią dolewamy troszkę oleju i smażymy odcedzoną z mleka wątróbkę. Wątróbkę mieszamy aby była obsmażona z każdej strony, następnie dodajemy cebulę z jabłkiem, przyprawiamy solą i dusimy pod przykryciem jeszcze 5 minut. Przed podaniem można posypać koperkiem.




      2 komentarze:

      1. Pyszności, to moje ulubione podanie wątróbki :)

        gigue

        OdpowiedzUsuń
        Odpowiedzi
        1. Cieszymy się że Tobie też tak podana wątróbka smakuje.

          Usuń