środa, 20 listopada 2013

Słodkie środy - babeczki makowe

W związku z tym, że dziś środa a ja jestem prawdziwym łasuchem i babeczko maniakiem to z przyjemnością przedstawiam i zapraszam na makowe babeczki. Przepis dotyczy standardowej ilości czyli 12 sztuk. Babeczki zostały podane w towarzystwie bitej śmietany i czekoladowej dekoracji. Tak teraz myślę sobie że smakowałyby mi one również gdyby śmietana była ubita z serkiem mascarpone i odrobiną cukru pudru. Ahh  rozmarzyłam się, a tak naprawdę to nawet nie bardzo co było zdobić, bo babeczki w zaskakującym tempie znikały jeszcze ciepłe, ledwo co wyjęte z piekarnika.

Babeczki makowe



SKŁADNIKI:

250 g mąki
125 g miękkiego masła
125 g cukru
125 ml mleka
2 jajka
1/4 łyżeczki soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200 g sera białego
40 g maku
Do dekoracji: bita śmietana, czekoladowe ozdoby i cukrowe perełki


Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i solą. Mąkę przesypać do misy miksera i dodać cukier, miękkie masło, jajka i mleko i miksować. Na koniec dodać rozdrobniony ser i mak. Całość wyrobić na gładkie ciasto. Ciasto przekładać do foremek lub papilotek i piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku ok 25 minut. 


Upieczone babeczki można dekorować kiedy ostygną.


 Moje babeczki są ozdobione bitą śmietaną oraz dekoracjami zrobionymi z czekolady i kulkami cukrowymi.





Chociaż szczerze mówiąc większość nie doczekała dekoracji i została zjedzona zaraz po wyjęciu z piekarnika.



Smacznego!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz