wtorek, 26 listopada 2013

Sosy do warzyw na ciepło Knorr

Na portalu Uroda i Zdrowie zostałyśmy wybrane do przetestowania sosów do warzyw na ciepło Knorr. Generalnie staramy się unikać tzw "gotowców", ale z racji tego, że lubimy próbować nowości to pewnie wcześniej czy później i tak te sosy wpadłyby Nam w ręce i chociażby z czystej ciekawości byśmy je wypróbowały.

Marchewka z groszkiem z sosem Knorra 



Otrzymałyśmy raptem 4 saszetki z sosami, po jednym z każdego smaku:
- sos do warzyw na ciepło do marchwi z groszkiem tradycyjny 
- sos do warzyw na ciepło do brokułów i kalafiora serowo - kremowy
- sos do warzyw na ciepło do szpinaku czosnkowo-serowy
- sos do warzyw na ciepło do mieszanki warzyw ziołowo-maślany.
Jako że jesteśmy tu na blogu we dwie podzieliłyśmy się i każda z nas wypróbowała po dwa sosy. Jeszcze zanim dostałyśmy przesyłkę miałyśmy kilka przepisów na wykorzystanie tych sosów, jednak z racji tego, że miałyśmy sosów tak mało przygotowałyśmy warzywa zgodnie z przepisami na opakowaniach. 
Jako pierwszy przedstawiamy sos do marchewki z groszkiem. Marchewkę z groszkiem wprost uwielbiam i nie zgadzam się jedynie z opisem producenta, że opakowanie wystarcza do przygotowania 4 porcji warzyw, taką porcję najchętniej zjadłabym sama ;-)


Robiłam wg zamieszczonego na opakowaniu przepisu:

1. 450 g marchewki z groszkiem gotuj do miękkości. Odlej wodę, zostaw tylko 1/3 kubka. 
2. Do warzyw dodaj zawartość torebki i masło. 
3. Całość zagotuj rozprowadzając masło w sosie.





Całość przygotowuje się szybko i łatwo. Sos wymaga jedynie dodania masła, nie trzeba doprawiać czy zagęszczać dodatkowo. Marchewka z groszkiem z sosem Knorra bardzo mi smakowała. Sos jest delikatny w smaku, kremowy i maślany. Całość bardzo dobrze doprawiona. 








Drugim sosem jest sos do warzyw na ciepło do brokułów i kalafiora serowo - kremowy.


Brokuł i kalafior z sosem Knorra




Przygotowałam zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu:
1. 450 g mrożonych warzyw gotuj przez minutę (świeże do miękkości). Następnie odlej całą wodę.
2. Wymieszaj zawartość torebki ze śmietaną.
3. Sos dodaj do warzyw i gotuj całość przez minutę, ciągle mieszając.



Sos ten wymaga dodania 100 ml śmietany 18 %. Zrobiłam go ze wskazaną ilością świeżych warzyw. I już podczas przygotowywania poczułam bardzo intensywny zapach sosu, który wręcz odrzucał mnie od zjedzenia. Sos ten nie zrobił na mnie również pozytywnego wrażenia smakowego, nie wiem czy dlatego, że cały czas czułam zapach, który mi nie odpowiadał, czy to nie moje smaki.




Kolejnym sosem jest sos do warzyw na ciepło czosnkowo-serowy do szpinaku.


Szpinak z sosem Knorra



Przygotowałam w następujący sposób:

na patelni podsmażyłam na masełku posiekaną cebulę i dodałam ok 300 g szpinaku, wszystko razem chwilę przesmażyłam.
Następnie sos Knorr czosnkowo-serowy roztrzepałam  zgodnie z przepisem na opakowaniu z 100 ml śmietany, sosem zalałam  szpinak i razem poddusiłam. 
Podałam z pokrojonym w kosteczkę serem blue pleśniowym.

Szpinak z sosem niestety nie wpadł w moje gusta smakowe, mimo że uwielbiam sos serowy. Zapach który rozprzestrzenił się na całą kuchnię, był tak intensywny i nieprzyjemny, że nie pozwolił mi na cieszenie się potrawą. Sam szpinak przygotowuje się bardzo szybko i prosto. 

Ostatnim testowanym sosem jest sos do warzyw na ciepło do mieszanki warzyw, sos ziołowo- maślany.

Warzywa z sosem Knorra


Do przygotowania tego sosu należy dodać jedynie 350 g mieszanki warzyw i dwie łyżki masła. Przygotowuje się bardzo szybko takie warzywka i są naprawdę smaczne. Przyznam że właśnie ten sos zdobył moją sympatię i z pewnością zagości jeszcze na naszym stole.

Warzywa przygotowałam w następujący sposób:
Na patelnię wrzuciłam około 350 g mieszanki warzyw zamrożonych,

poddusiłam do całkowitego rozmrożenia warzyw i wówczas dodałam masło oraz mieszankę ziołową Knorr.


 Wszystko przesmażyłam minutę i podałam.


Sosy na ciepło Knorr to według Nas dobra propozycja dla osób, które nie potrafią gotować, mają problem z odpowiednim doprawieniem potraw, lub nie mają czasu. 
Niewątpliwie plusem jest to, że są bez dodatku konserwantów, sztucznych barwników i glutaminianu sodu. Sosy te się łatwo i szybko przygotowuje. Jeśli ktoś dopiero zaczyna przygodę z gotowaniem z pewnością sobie poradzi ze zrobieniem wg przepisów znajdujących się na opakowaniach.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz