niedziela, 24 listopada 2013

Schab krótko gotowany

Dziś przepis na pyszne mięsko. Ja takie kroję na cienkie plasterki i robię z nimi kanapki. Schab jest bardzo łatwy do zrobienia i gotuje się go tak naprawdę dwa razy po 5 minut. Sekret tkwi w tym, że po każdym ugotowaniu zostawiamy go w garnku, w którym się gotował do całkowitego ostygnięcia. 
Gdy natknęłam się na ten przepis sama miałam obawy czy mięso nie będzie surowe i tak mnie ten przepis zaintrygował, że musiałam go wypróbować. Od tego czasu robię go systematycznie i za każdym razem schab wychodzi delikatny i kruchy, ale nie jest suchy. Po prostu idealny, i tak naprawdę robi się sam ;-)


Schab krótko gotowany



SKŁADNIKI:

1,10 schabu bez kości w kawałku
4 łyżki soli
3 łyżki majonezu
3 łyżki majeranku
3 ząbki czosnku
pieprz ziarnisty kolorowy
2 listki laurowe
    Do garnka wlewamy ok 2,5 litra wody. (Wody musi być tyle aby zakryć mięso). Czosnek obieramy, kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do wody. Dodajemy do garnka wszystkie przyprawy, majonez i mieszamy. Do tego włożyć schab i zacząć gotować. Gdy woda w garnku się zagotuje, trzymamy na ogniu 5 minut, po czym wyłączamy i zostawiamy mięso w garnku do całkowitego wystygnięcia (ok 5-6 godzin). Ja zostawiałam pod przykryciem. Gdy wystygnie ponownie gotujemy, 5 minut od zagotowania wody i wyłączamy po tym czasie. Zostawiamy mięso w garnku do całkowitego wystygnięcia, czyli kolejne kilka godzin. Po tym czasie wyciągamy i mięso jest gotowe.



    2 komentarze:

    1. Muszę spróbować, ale aż wierzyć się nie chce, że nie będzie twardy. Opiszę czy mi się udał:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ja też nie wierzyłam, póki nie spróbowałam. Czekamy na opinię po zrobieniu mięska.

        Usuń