środa, 1 lipca 2015

Słodkie środy - Lody śmietankowo truskawkowe z czekoladą

Witamy słoneczne lato ... i życzymy Wam i sobie aby takim było :)) W takie dni nie ma nic lepszego niż smaczne domowe lody na ochłodę. Długo szukałam przepisu który byłby dla mnie i moich najbliższych najlepszy. Warto było przetestować kilkanaście przepisów aby napotkać ten idealny. Najważniejszym dla mnie jest fakt że w tych lodach nie ma surowych jajek. Znajdziemy w nich składniki które można podać naszym milusińskim :) Przygotowanie ich nie jest skomplikowane wymaga jedynie troszkę czasu i naszej cierpliwości aby lody dobrze dobrze się zmroziły :)) Spróbujcie a z pewnością pokochacie ich smak :)) 

Lody śmietankowo truskawkowe z czekoladą 



SKŁADNIKI:

500 ml schłodzonej śmietany 30%
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
około 150 - 200 g truskawek
2 łyżki startej gorzkiej czekolady



PRZYGOTOWANIE:

Truskawki myjemy, szypułkujemy i przekładamy do blendera - blendujemy. 
Dobrze schłodzoną śmietanę przelewamy do miski i ubijamy na sztywno, dodajemy skondensowane słodzone mleko, mieszamy.
Następnie dodajemy zblendowane truskawki i ponownie mieszamy. 



Masę lodową przekładamy do większego pojemnika. 


Na wierzch ścieramy gorzką czekoladę. 


Pojemnik umieszczamy w zamrażarce i mieszamy lody co 40-50 minut 
przez około 7 godzin.



11 komentarzy:

  1. Takie lody muszą być mistrzowskie. Wpadam dziś do Was na nie ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. na takie lody to ja się piszę :)

    Zapraszam do mnie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie ma nic lepszego latem niż porządna porcja domowych lodów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I my się pod tym podpisujemy - nie ma toi jak porządne lody ;)

      Usuń
  4. Mam propozycję, a mianowicie aby zrobić lody o smaku ciasteczek. Wystarczy dodać pokruszone herbatniki. Smacznego!

    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń