poniedziałek, 22 grudnia 2014

Wigilijne gołąbki z pieczarkami

Dzisiaj chciałyśmy zaprosić Was na jedno z 12 Wigilijnych dań goszczących na naszej kolacji. Mianowicie zapraszamy  na świąteczne gołąbki z pieczarkami przygotowanymi na parze. Do przygotowania tego dania często używam kaszy zamiast ryżu i w tej wariacji to postne danie jest idealne. Często przygotowując gołąbki odkładam mniejsze liście i je mrożę, w ten sposób mam już je przygotowane znacznie wcześniej. Wystarczy przygotować farsz, zawinąć w liście i ugotować. Z racji że liście mam mrożone o wiele szybciej się gotują. To taki mój sprawdzony sposób na szybsze gołąbki.  


Wigilijne gołąbki z pieczarkami

SKŁADNIKI:

8 - 10 małych bądź średnich liści z białej kapusty 
(ja użyłam mrożonych szybko się ugotowały)
500 g pieczarek
200 g ryżu
olej
cebula
sól i pieprz
magii

PRZYGOTOWANIE:

Ryż gotujemy w osolonej wodzie na sypko. Przesypujemy do miski. 
Pieczarki obieramy, kroimy w spora kostkę i podduszamy na łyżce oleju z odrobiną soli i magii. Cebulę obieramy i drobno siekamy, podsmażamy na złoty kolor na łyżce oleju.
 Do ryżu dodajemy pieczarki oraz cebulę, doprawiamy wszystko pieprzem i dokładnie mieszamy. Tak przygotowany farsz zawijamy w liście kapusty, które ciasno układamy w parowarze,  gotujemy przez około 45-50 minut
 Gołąbki są mięciutkie i mają swój świąteczny smak.





Jeżeli wybierzemy metodę gotowania klasycznie w garnku, układamy gołąbki na liściu kapusty, podlewamy wodą około 1 szklanką i gotujemy pod przykryciem na niewielkim ogniu około 70 minut. 





16 komentarzy:

  1. Wyśmienite! Bardzo apetycznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne danie :-) Wesołych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy. Wzajemnie dla Ciebie i Twoich najbliższych Wesołych Świąt :))

      Usuń
  3. Nie spotkałam się z gołąbkami na Wigilię,ale na pewno wyszły pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas to jedna z 12 Wigilijnych potraw :) Są pyszniutkie, polecam :)

      Usuń
  4. ooo.. nie spotkałam się z tym daniem na stole Wigilijnym, ale.. opcja świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko z pewnością zależy od regionu ... :))

      Usuń
  5. fajna odmiana dla gołąbków, nie tylko na Święta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się nie tylko na Święta ... jednak one zawsze kojarzą mi się ze Świętami Bożego Narodzenia ... :))

      Usuń
  6. Ależ mi smaka narobiłyście :) a juz na Świeta nie ogarne gołąbków..ale na Nowy Rok... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym samym Nowy Rok zacznie się smacznie :))

      Usuń
  7. No gołąbków na stole Wigilijnym to ja jeszcze nie widziałam, ale zapragnęłam, żeby identyczne pojawiły się na moim stole! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że przypadł przepis do Twoich gustów .. U mnie obowiązkowe wigilijne danie ...

      Usuń
  8. Z tym mrożeniem liści to świetny patent, że też nigdy na to nie wpadłam:) A właśnie te liście najbardziej zniechęcają mnie do częstego robienia gołąbków. Może od dziś się to zmieni:) Dziękuję za pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  9. To też moje danie wigilijne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń