środa, 2 października 2013

"Słodkie środy" - drożdżówki z nadzieniem serowo - jabłkowym

Jeszcze niedawno myślałam, że zrobienie ciasta drożdżowego jest poza zasięgiem moich kulinarnych możliwości. Długo nie mogłam się przełamać do ich pieczenia i słodkie drożdżówki znałam tylko ze sklepów. Jednak wpadały mi w ręce coraz to nowe przepisy i pomysły na drożdżowe słodkości. W końcu się pokusiłam na upieczenie słodkich bułeczek drożdżowych, a teraz nie potrafię się powstrzymać żeby ich nie piec. Wymyślam coraz to nowe kształty, nadzienia i smaki. Dziś w ramach cyklu "Słodkie środy" zapraszam na rwane drożdżówki z nadzieniem serowo - jabłkowym. Są po prostu pyszne!!

Drożdżówki z nadzieniem serowo - jabłkowym




SKŁADNIKI:

250 g maki pszennej
20 g świeżych drożdży
100 ml mleka
1 jajko
szczypta soli
 3 łyżki cukru
duża łyżka masła
1 żółtko
200 g sera białego
300 g dżemu jabłkowego
tłuszcz do wysmarowania formy
1 łyżka bułki tartej


PRZYGOTOWANIE:

Drożdże rozmieszać w kubku z łyżką mąki, łyżką cukru i letnim mlekiem. Odstawić na 15 minut do wyrośnięcia. W tym czasie roztopić masło i zostawić do ostygnięcia. Do mąki dodać szczyptę soli, resztę cukru i zaczyn drożdżowy. Do tego wbić jajko i wyrabiać ciasto. Gdy składniki się połączą dodać roztopione masło i wyrabiać aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Ciasto zostawić do wyrośnięcia na około godzinę w misce przykryte ściereczką. Ser biały rozdrobnić widelcem i wymieszać z dżemem jabłkowym. Po upływie godziny ciasto ponownie zagnieść i podzielić na mniejsze kawałki, u mnie było ich 12. Każdy kawałek rozwałkować lub uformować na dłoni, nałożyć łyżkę masy serowo - jabłkowej i zlepić zamykając farsz w środku. Układać luźno w tortownicy uprzednio wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą. 


Gotowe odkładamy na ok pół godziny.

Po tym czasie z wierzchu smarujemy roztrzepanym żółtkiem z odrobiną mleka.


Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni ok pół godziny.




A potem już tylko rwać na kawałki i się zajadać.


2 komentarze:

  1. Bułeczki wyszły mi również smakowite, choć wyglądały troszkę inaczej:) Zrobiłam jednak inny rozczyn i nie robiłam nadzienia. Czy żółtko podane w składnikach trafia do ciasta razem z jajkiem czy może do serka wchodzącego w skład nadzienia?

    gigue

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy następnym razem wypróbować również Nasze bułeczki z nadzieniem, myślę że też będą smakowały. Żółtkiem wymieszanym z odrobiną mleka drożdżówki były posmarowane tuż przez włożeniem do piekarnika i do tego ono służyło w tym przepisie.

      Usuń