poniedziałek, 14 października 2013

Poniedziałkowy "fit" - Krem brokułowy z prażonymi migdałami

Dziś w ramach cyklu poniedziałkowego zapraszamy na krem brokułowy. Nawet jeśli nie jesteście zwolennikami kremów polecam wypróbować ten przepis. Ja dopiero niedawno przekonałam się do zup - kremów i to właśnie za sprawą tej zupy. Wcześniej kojarzyły mi się tylko z bezsmakowymi papkami. Jednak kiedy przygotowałam ten krem brokułowy zmieniłam zdanie i to diametralnie. Teraz często u mnie goszczą kremy brokułowe, dyniowe czy marchewkowe. Wszyscy się nimi zajadają, a do tego są zdrowe i niskokaloryczne.

Krem brokułowy z prażonymi migdałami




SKŁADNIKI:

1 brokuł świeży lub mrożony
2-3 marchewki
2 łyżki kukurydzy
2 łyżki płatków migdałowych
2 łyżki jogurtu naturalnego
sól
pieprz

PRZYGOTOWANIE:


Marchewki obieramy i kroimy w cienkie plasterki. Do garnka wkładamy brokuły i pokrojone marchewki. Całość zalewamy małą ilością wody i gotujemy pod przykryciem do miękkości warzyw (ok 15-20 minut). Po ugotowaniu dodajemy kukurydzę, doprawiamy solą i pieprzem. Całość dokładnie miksujemy na krem. Płatki migdałowe prażymy na suchej patelni. Zupę przelewamy na talerze, posypujemy uprażonymi płatkami migdałów i dodajemy do talerza łyżkę jogurtu.



2 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie, pewnie też jest bardzo smaczny.

    OdpowiedzUsuń