wtorek, 15 października 2013

Drobiowe siekańce z zielonym pieprzem i oliwkami

Siekańce to szybkie kotleciki, które przygotowywała jeszcze moja mama. Robiła je bardzo tradycyjnie ale ja postanowiłam dodać do nich szczyptę wyrazistości w  smaku.  Niedawno pokochałam marynowany zielony pieprz i postanowiłam przygotować siekańce właśnie z pieprzem - być może i Wy się skusicie ? :)

Siekańce z zielonym pieprzem i oliwkami




SKŁADNIKI:

   1 pierś z kurczaka
1 jajko
50 g sera żółtego gouda
8 zielonych oliwek z papryką
2 łyżeczki zielonego pieprzu w zalewie
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
2 łyżki mąki pszennej
sól morska do smaku
pieprz do smaku
tłuszcz do smażenia


 PRZYGOTOWANIE:
 
Kurczaka myjemy i siekamy na drobne kawałeczki, żółty ser ścieramy na tarce  na dużych oczkach, oliwki kroimy w plasterki. Do miski przekładamy mięso, ser, oliwki, pieprz zielony, wbijamy jajko, dodajemy mąkę oraz natkę pietruszki i doprawiamy solą i pieprzem. Całość dokładnie mieszamy do połączenia składników. Na patelni rozgrzewamy tłuszcz, nakładamy niewielkie kotleciki które smażymy na złoty kolor na niewielkim ogniu.

Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz