sobota, 21 września 2013

Zupa ostro-kwaśna

Lubicie podróże kulinarne ? Ja osobiście pokochałam kuchnię chińską i tajską, uwielbiam ten smak i aromat. Ostatnio dużo eksperymentuję w tych "klimatach" i tym samym dzisiaj chciałabym zaprosić Was na  moją chińską zupę. Zupa ta, to połączenie ostrości z kwaśnością - imbir, chilli, sos sojowy, pędy bambusa i grzybki mun, wszystko to sprawi, że zupa ta jest idealna. Rozgrzeje i nasyci każdego :) 


Zupa ostro-kwaśna 





SKŁADNIKI:

400-500 g mięsa mielonego wieprzowego
5 łyżek oliwy
2 łyżki sosu sojowego ciemnego
1 łyżka czerwonego octu winnego
2 ząbki czosnku
1 czubata łyżeczka imbiru w proszku
1 l bulionu
1 papryczka chili
1 cebula biała
2 marchewki
140 g pędów bambusa
100 g kiełków grzybków Mun
garść grzybów Mun
2 łyżeczki pomidorowego
2 łyżeczki sosu chilli czosnkowego
pieprz czarny do smaku
sól do smaku
(do zagęszczenia mąka kukurydziana - u mnie bez zagęszczania)


PRZYGOTOWANIE:
Mięso mielone marynujemy - zalewamy oliwą, dodajemy imbir, przeciśnięty czosnek, oliwę, ocet oraz sos sojowy - dokładnie mieszamy i odstawiamy (ja zostawiłam na noc ale swobodnie wystarczy 30 - 40 minut) Grzybki mun namaczamy. Marchewkę obieramy i kroimy w słupki, cebule obieramy i kroimy w kostkę, papryczkę chilli drobno kroimy, pędy odlewamy z zalewy, grzybki kroimy w paseczki, kiełki odlewamy (miałam w zalewie) Do woka wlewamy łyżkę oliwy i wrzucamy cebulę, podsmażamy, następnie dodajemy marchewkę pędy bambusa i kiełki, całość dusimy razem przez około 5 minut, warzywka odsuwamy na boki i dodajemy mięso, podsmażamy, dodajemy papryczkę chilli oraz sos chilli czosnkowy, pieprz i sól dokładnie mieszamy i razem przesmażamy, następnie zalewamy bulionem, dodajemy pokrojone grzybki oraz wodę z ich moczenia, całość doprawiamy koncentratem oraz solą i pieprzem jeżeli jest taka potrzeba. Zupkę możemy zagęścić mąką kukurydzianą (u mnie bez zagęszczania), Wszystko gotujemy razem przez około 10 minut. Można podawać z makaronem ryżowym. Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz