poniedziałek, 16 marca 2015

Poniedziałkowy "fit" - Sałatka z kuskusem i nerkowcami

Dzisiaj zapraszamy na sałatkę z kaszą kuskus. Inspiracją do tej sałatki był przepis mojej serdecznej koleżanki, która przygotowuję ją w dość podobny sposób. Moja jest mniej składnikowa, jednak idealna jako samodzielne danie lub dodatek do mięsa.

Sałatka z kuskusem i nerkowcami 


SKŁADNIKI

150 g kaszy kuskus
wrząca woda (do zalania kaszy)
300 g kapusty pekińskiej
2 pomidory paprykowe
1 średnia papryka czerwona
1 cebulka dymka - zielna część
80 g zmielonych orzechów nerkowca
sól i pieprz 

PRZYGOTOWANIE:

Kaszę kuskus wsypuję do garnka, zalewam wrzącą osoloną wodą (woda powinna sięgać około 0,5 cm nad kaszę) i odstawiam na 15 minut. 
Kapustę szatkuję. Paprykę myję, oczyszczam z nasion, pomidory obieram ze skórki, wszystko kroję w kostkę. Cebulkę dymkę siekam. 
Do miski przekładam kapustę, paprykę, pomidory i mieszamy, dodaję kaszę kuskus i dymkę, doprawiam solą i pieprzem. 
Całość mieszam.
 Sałatkę podaję posypując zmielonymi orzechami nerkowca.



11 komentarzy:

  1. Super sałatka. Uwielbiam nerkowce :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam zarówno kuskus, jak i nerkowce, ale oba te składniki zazwyczaj łączę w słodkich kompozycjach, Twoja propozycja jest super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło nam, że pomysł przypadł Ci do gustu :)
      Pozdrawiamy :)

      Usuń
  3. Pyszna propozycja na sałatkę :) Aż przypomniałam sobie jak dawno kaszy kuskus nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo.. podoba mi się :)
    kus kus idealnie pasuje wszędzie ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny przepis :) Sałatka wygląda bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń