poniedziałek, 5 czerwca 2017

Frytki z dyni

Jakiś czas temu zostałam zaproszona na pyszną kolację. Z racji tego, że to zawsze ja gotuję tym razem stałam po drugiej stronie i to mnie częstowano pysznościami :) Między innymi raczono mnie pysznymi frytkami w innej odmianie niż znałam do tej pory - mianowicie otrzymałam frytki z dyni. Przyznam, że smak mnie mile zaskoczył. Śmiało mogę rzec, że stały się one moją ulubioną alternatywą klasycznych frytasów :)

Frytki z dyni 



Składniki:
1 dynia piżmowa
sól himalajska do smaku
zioła prowansalski do smaku
papryka słodka mielona do smaku  

Przygotowanie:
Dynię przekrawamy na ćwiartki, usuwamy pestki, obieramy ze skórki i kroimy w słupki  al'a frytki.
Przekładamy do miski, oprószamy do smaku solą himalajską, ziołami i papryką - dokładnie mieszamy,
Frytki wykładamy na blaszkę do pieczenia (u mnie wyłożona papierem). Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 40 minut. W połowie czasu pieczenia przemieszać. Pod koniec na około 7-8 minut podnieść temperaturę do 200 stopni. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz