piątek, 26 września 2014

Sałatka śledziowa z porem

Dzisiaj chciałyśmy zaprosić Was na sałatkę ze śledzi w towarzystwie pora. Przepis ten pochodzi z zeszytu mojej mamy i jest w mojej rodzinie chyba od zawsze. Myślę, że jak każdy i ja mam swój sposób na sprawdzoną i zawsze smaczną sałatkę z matiasów.  Moją tajemnicą udanego smaku jest wymoczenie płatów śledziowych w mleku. Najlepiej jeżeli wypłukane wcześniej śledziki wymoczymy w mleku nawet kilka godzin, sprawi to, że ich smak będzie zdecydowanie łagodniejszy i świetnie komponujący się z całością. Jedną z moich ulubionych kompozycji jest śledź z jajkiem i porem. Ta sałatka sprawdza się na wszystkich domowych imprezkach. 


Sałatka śledziowa z porem 


SKŁADNIKI:

600 g matiasów
1l mleka
4 jajka
½ pora (biała część)
2 łyżki majonezu
150 ml  jogurtu naturalnego
pieprz do smaku
szczypiorek do dekoracji


 PRZYGOTOWANIE:

Matiasy dwukrotnie płuczemy w zimnej wodzie, a następnie moczymy przez 30 minut w mleku. Odcedzamy śledzie i kroimy w kostkę, przekładamy do miski. 
Jajka gotujemy na twardo, obieramy i kroimy w kostkę, dodajemy do matiasów. 
Pora myjemy i kroimy w pół talarki, dodajemy do pozostałych składników – całość mieszamy. Dodajemy majonez i jogurt, doprawiamy pieprzem i całość mieszamy. Podajemy z posiekanym szczypiorem do dekoracji.

14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja również jestem wielbicielką śledzików :) A tę sałatkę uwielbiam !

      Usuń
  2. Bardzo fajny przepis, zapisuję sobie do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło nam :) Mam nadzieje, że sałatka będzie smakowała :))

      Usuń
  3. O, te śledziki do mnie mówią :) Może takie zrobie na święta...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Święta tuż tuż więc warto zbierać przepisy na potrawy które umilą nam ten czas

      Usuń
  4. Nie, nie, nie - nie lubie pora w sałatkach...;) ale wiem Kochane, że do śledzi pasuje jak ulał!;) Sałatka wygląda tak smacznie na tym talerzu! ;) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są też tacy co za porem nie przepadają ale mimo wszystko uwielbiają :)
      Pozdrawiamy :)

      Usuń
  5. Zapachniało mi już świętami! W końcu nie samą dynią człowiek żyje! Pozdrowienia dla fanek dyni! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mm, to jest dokładnie to, co w tym momencie chcę zjeść : D

    OdpowiedzUsuń
  7. :) śledzik jest sałatką do której często wracam ...

    OdpowiedzUsuń